loading...

INDIVIDU TERNAMA BERPANGKAT MENGHINA ARWAH HARUN DIN DI LAMAN SOSIAL

Jeff Ooi selepas menaik status di twitter menghina Allahyarham Datuk Dr. Haron Din, tiba-tiba di tengah-tengah kemarahan umat Islam, tampil mengatakan perkongsian status twitternya diubah suai dengan fotoshop.

1.png

Laman itu adalah kerja photoshop dia orang. Saya hanya akan memuat naik status menerusi laman Facebook rasmi saya, katanya dipetik portal pro pembangkang.

Status yang dilihat dimaksudkan Jeff Ooi ialah: Received a personal call a while ago. So Farewell. Let there be peace.

Macam trend sekarang; setelah puas mencela kemudian ambil langkah mudah secara membacul dengan mengaitkan status yang tersebar sebagai diubahsuai.

Berkongsi status yang mencela juga tidak wajar bagi seorang MP.

Sebelum itu, Jeff Ooi berkongsi status Sidek Kamiso yang mengaitkan Dr. Haron Din sebagai penjual air jampi yang akhirnya meninggal di hospital moden di Amerika Syarikat.

Banyak sungguh orang bacul dalam negara ini. Anehnya, si bacul yang popular sebagai Ahli Parlimen (MP). Aneh sungguh Cina Malaya ini!

Jeff Ooi punya masa yang lama untuk menafikan status di tweeternya. Kalau benar digodam, dia boleh terus membuat laporan polis awal pagi ini.

Tetapi MP Dap Cina Jelutong ini memilih menafikan status tersebut setelah dua biji telornya naik ke halkum.

Kemarahan umat Islam benar-benar menyebabkan dua biji telornya naik ke halkum. Ini membuatkan Jeff Ooi sukar bernafas.

Memang dia Cina Malaya yang tidak sensitif.

Kalau Jeff Ooi peka, dia tidak menunggu sehingga kemarahan umat Islam memuncak.

Seorang MP yang peka tidak perlu tunggu begitu lama untuk menafikan sesuatu yang terjadi dalam kelambu peribadi.

Jeff Ooi menerima kritikan keras daripada pelbagai lapisan masyarakat.

Menyedari api yang ternyala dari status tweeternya boleh membawa maut Jeff Ooi tiba-tiba tampil menafikan status tersebut lewat petang Sabtu.

Sedangkan statusnya kenyataannya menghina Dr. Haron Din dengan kata-kata adios. Let there be peace diperdebatkan seharian sejak malam tadi.

Beginilah. Agaknya sekarang ini musim anjing mengawan. Anjing kalau mengawan kuat menyalak. Tetapi apabila telor tersepit disalahkan musang.

SKMM kena mencari cara untuk mengatasinya. Kalau anjing yang menyalak, eloklah anjing yang disalahkan. Kesian musang, dijadikan kambing hitam.

SUMBER :http://ift.tt/2cHQxtL

Sumber: mediaberat66

–> Klik jika rasa post ini patut dibuang

Artikel ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog. Sekiranya perkongsian artikel yang dilaporkan disalahertikan kami tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih

from Cerita sensasi tatapan umum http://ift.tt/2cHykOv via IFTTT
Share: