loading...

PELIK TAPI BENAR! Kisah Sebenar Disebalik Bayi Lahir Dengan 4 Tangan 2 Kaki Yang Ramai Tidak Tahu





Seorang wanita di India telah melahirkan bayi kembar siam yang mempunyai 4 tangan tetapi hanya 2 kaki. Pihak hospital telah mengesahkan jantina kembar tersebut adalah berbeza. Wa Seorang lelaki dan seorang wanita dan turut berkongsi hampir kesemua bahagian organ penting.
Ibu kepada kanak - kanak tersebut Shivrajo Devi, 24, selamat melahirkan bayi - bayi itu di sebuah klinik swasta di sebuah kampung di Buxar, Bihar, Timur India pada petang Rabu minggu lalu. Tetapi bayi kembar itu terpaksa dipindahkan ke unit rawatan rapi di Hospital Sadar kerana kondisi mereka yang semakin teruk.
“Mereka bersambung dari pinggang dan hanya satu kemaluan boleh dilihat iaitu kemaluan perempuan. Biarpun kemaluan kedua tidak kelihatan, kami suspek bayi seorang lagi adalah lelaki kerana wajahnya, menjadikan ia kes yang sangat jarang kerana biasanya kembar siam mempunyai jantian yang sama.“ Dr. Raj Kumar Gupta, doktor yang bertugas di Hospital Sadar.


Apabila keadaan bayi tersebut stabil, doktor telah menghantar kembar itu ke hospital yang lebih besar. Namun kini ibu bapa bayi tersebut diberitahu rawatan susulan perlu dibuat di Delhi. Disebabkan ibu-bapa kanak-kanak terbabit tidak berkemampuan, mereka terpaksa membawa pulang anak - anak mereka.
Share: